• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Din Finans skickar blufffakturor

fiore84

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
13 Juni 2012
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Som dom flesta märker antar ja så svarar inte dinfinans på mail längre och dom har inte skickat ut utlovade underlag.
Är det någon som polisanmält dom?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tellus

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
17 Januari 2013
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hade galen lång mailväxling med de igår där det framkom att de gjort fel och skulle återkomma.

Dessutom verkar de inte ha rapporterat rätt ränta (eller någon ränta alls) till skatteverket. Ska kolla upp om de bryter mot någon regel där samt vad som sker om jag tvingats lägga 3 timmar på en faktura och svar som varit helt felaktiga
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hade galen lång mailväxling med de igår där det framkom att de gjort fel och skulle återkomma.

utom verkar de inte ha rapporterat rätt ränta (ellverkarränta alls) till skatteverket. Ska kolla upp om de bryter mot någon regel där samt vad som sker om jag tvingats lägga 3 timmar på en faktura och svar som varit helt felaktiga

Så dom svarade dig igår på mailen, jag har skickat i flera dagar men ingen svarar!
Sist jag pratade med en "Erik" så skulle han skicka ut underlag och prata med sin chef i fredags, detta var i förra veckan, jag har skickat ett mail alla dagar denna vecka, inget svar!
 

fiore84

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
13 Juni 2012
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Jag får heller inget svar av dom, tänker polisanmäla idag då jag fått bekräftat av chief financial att jag betalat en högre summa än vad dinfinans säger.

Dock när jag frågar chief om dom lämnat uppgifter till Skatteverket så vägrar dom svara, verkar lite skumma dom också.
 

johan

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2012
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Någon som har fått något från kronofogden från Din Finans?

Ingen annan info från dem?
 

Loppan

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
26 April 2013
Meddelanden
891
Mottagna reaktioner
542
Poäng
577
Nu har jag också fått faktura från dom. Avgift för en påminnelse på en faktura vilken jag redan betalat påminnelseavgift, i september-13. Får däremot inga fakturor på ett pågående lån med 4 avbet som jag har.. förra månaden fick jag maila för att få bet. Uppgifter. Denna månad har jag inte heller fått för delbet nr 3 som förföll enligt mina beräkningar den 6/4. Har inte påmint dom om faktura än.. Vad kan hända när dom upptäcker det? Dom är väl skyldiga att skicka en första faktura? Litar inte på dom alls, kan man vänta sig brev direkt från kf tro när de upptäcker att de missat att fakturera? Men det kan ju inte vara upp till kunderna att behöva hållla rätt på förfallodatum och behöva be om betalnings uppgifter? Eller?
 
Senast ändrad:

johan

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2012
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Är där någon som fått något från kronofogden

Mvh
Johan
 

fiore84

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
13 Juni 2012
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Dinfinans ljuger o snackar så mycket skit, så polisanmäl dom ni som ksn
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag tog ett lån hos Din Finans i augusti förra året, för två veckor sedan fick jag den första påminnelsen...INTE ett ljud från dem! Så vi är i samma sits Loppan, hur seriöst är det att inte skicka fakturor förräns efter 7 månader! Skulle vilja anmäla dem också, för bara det att de inte ens verkar seriösa med att man ska betala tillbaka luktar mygel tycker jag! Vad kan man göra? Inte fan kan de skicka mig till KFM då det är dem som gjort fel, som ej skickat fakturor? Har som flera andra här även fått den berömda bluff fakturan från dem också! Vad gör man?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp